Frituurpan vat vuur…

Donderdagnamiddag omstreeks 17u. was de brandweer van Gent gealarmeerd voor een brand in een flat. In de Francisco Ferrerlaan was iemand die de frietketel aan heeft gezet die iets later vuur vastte.

Alle bewoners zijn opgevangen geweest door de uitbaters van Openhuis De Blomme, een oord van vijftig plussers waar ze dagelijks terecht kunnen. Op het vijfde verdiep brak de brand uit, de building is zeven hoog met 35 woningen, en de brandweer was zeer snel ter plaatse. De brand was redelijk snel onder controle en er vielen geen slachtoffers. Tram 1 dat daar om de 10min. passeert kende een pannen van 1 uur.Toch waren er enkelen die wat bevangen zijn geweest door de rook en geurhinder. Burgemeester Mathias Declerck kwam in het Openhuis de getroffen mensen een hart onder de riem steken en bedankte uitgebreid de uitbaters.

 

Amateurbeelden J. Tamsyn

 

Volg ons op :
error0
%d bloggers liken dit:

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten