Sinds de start van het Mobiel Dienstencentrum in 2012, stapte op dinsdag 9 oktober 2018 de 50.000ste bezoeker binnen. 2018 belooft een topjaar te worden in het zevenjarig bestaan van deze dienstverlening voor de Gentenaar.

 

Het Mobiel Dienstencentrum is een multifunctionele en goed toegankelijke vrachtwagen waarin bewoners terechtkunnen voor de dienstverlening van de Dienst Burgerzaken, Gentinfo en de bibliotheek. Het Mobiel Dienstencentrum houdt halt op verschillende locaties in Gent en de deelgemeenten, wekelijks of om de veertien dagen aan de stations Gent-Dampoort en Gent-Sint-Pieters, Brugse Poort, Bloemekenswijk en Sint-Kruis-Winkel.

Evolutie

Het Mobiel Dienstencentrum rijdt uit sinds mei 2012. Tijdens het eerste half jaar werden zo’n 2.400 bezoekers geholpen. Dat aantal steeg in 2013 naar een kleine 4.000, in 2014 stond de teller op 5.158 en daarna ging het snel richting 7.390 in 2015, over de kaap van de 10.000 in 2016 en in 2017 klokte MOBI af op 11.043. Dit jaar zijn er op heden reeds 10.290 bezoekers, topmaand was juni met 1.584 burgers.

Er is ook een evolutie in de drukst bezochte halteplaatsen. Voor 2018 zijn dat: de Brugse Poort (E. Seghersplein – 3.077 bezoekers) en de Bloemekenswijk (E. Van Beverenplein – 2.822 bezoekers). Zij staken de nummer één van de voorbije jaren, Station Gent-Sint-Pieters ( 2.711 bezoekers), voorbij qua bezoekersaantallen.

Verrichtingen

Dit jaar kwamen 77 % van de bezoekers naar het Mobiel Dienstencentrum voor een verrichting bij de Dienst Burgerzaken: Aanvraag en afhalen reispassen, identiteitskaarten, rijbewijzen, voor een uittreksel uit het strafregister en allerlei documenten.

18 % heeft een vraag, suggestie of melding voor Gentinfo en 5 % van de bezoekers maakt van de gelegenheid gebruik om een boek of dvd te lenen, te reserveren of te verlengen.

Volg ons op :
0