Op dinsdag 2 oktober 2018 overschrijdt Gentinfo de kaap van de 1.500.000 contacten. Om dit te vieren zal Burgemeester Daniël Termont om 15.30 uur samen met de medewerkers de telefoon bemannen. 15 jaar geleden, in juni 2003, rinkelde de telefoon bij het servicecenter Gentinfo voor het eerst.

 

Multikanale dienstverlening

Het servicecenter Gentinfo evolueerde de voorbije jaren naar een multikanale dienstverlening. Burgers kunnen via telefoon, e-mail, fax, chat, facebook en twitter terecht met vragen, meldingen, suggesties en klachten over de stad. Daarnaast verzorgt Gentinfo ook persoonlijke dienstverlening. Wie liever niet belt, mailt, faxt of chat, kan met zijn vraag terecht aan de balie van een GentinfoPunt of in het Mobiel Dienstencentrum.

Stijgende lijn

Het aantal contacten per jaar gaat sinds het begin in stijgende lijn. In het eerste volledige werkjaar werden er 47.000 contacten gerealiseerd, in 2011 waren er al meer dan 100.000 contacten. In 2017 behandelden de medewerkers voor het eerst meer dan 150.000 contacten. Ook dit record wordt dit jaar verpulverd. Gemiddeld verwerkt Gentinfo 624 contacten per dag.

Belangrijke troeven

De ruime openingsuren zijn een grote troef. Zo is Gentinfo bereikbaar van maandag tot zaterdag van 8 tot 19 uur. Bovendien is Gentinfo ook bereikbaar wanneer vele andere stadsdiensten gesloten zijn zoals tijdens de Gentse Feesten, het Lichtfestival en op brugdagen. Ook op zondag 14 oktober 2018 zal Gentinfo bereikbaar zijn tussen 8 en 14 uur om last-minute vragen van burgers over de gemeenteraadsverkiezingen te beantwoorden.

Volg ons op :
0